fredag 6 maj 2016

Kerstin i Norge

I söndags tog jag mitt pick och pack och drog till Lofoten. Här ska jag vara i fyra månader och arbeta som Sykepleier. Men jobbet är egentligen bara ett svepskäl till att finna min inre friluftsare. Vi får se om hon är där inne, hittills har de 64(!) tv-kanalerna på min 48 tummare (minst!) i min överproportionerliga lägenhet varit betydligt mer lockande än diverse bergsbestigningar etc. Vädret har heller inte varit på topp, cirka 8 grader och regn sedan i onsdags.

Jobbet går bra men de pratar ju väldigt konstigt här, raaart. De verkar heller inte förstå mig särskilt väl, kanske skulle man bara börja snakke norsk. Det är ju bara att sätta ett k framför varje ord.

I helgen är jag fri så i morgon tänkte jag ta en båttur alternativt traska upp på ett berg. Alternativt bara sitta på min röv efter en hård arbetsvecka.

Ha det ja!

Lofoten by night.

PS. Ni tappra själar som följer den här bloggen för de knivskarpa musikinläggens skull kan kanske förvänta er en blogg som går något mer åt en resedagbok närmsta månaderna.

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot reseskildringar om jobb, din utveckling i norska språket och om eskapader bland Lofotens älvar och berg:-)!
    Kram Rothan

    SvaraRadera
  2. Du kan ju inte vara i Svolvaer i 4 månader utan att klättra upp på geiten o hoppa mellan öronen! Du är ju sprek, vettja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se Eva. Kanske har jag efter 4 månader här tappat förståndet nog att göra något så dumt.

      Radera
  3. Du kan ju inte vara i Svolvaer i 4 månader utan att klättra upp på geiten o hoppa mellan öronen! Du är ju sprek, vettja!

    SvaraRadera