måndag 12 januari 2015

Shovels & Rope - "After The Storm"

Om ni inte var kalasfulla i lördags så märkte ni säkert att det blåste litegrann ute. Jag var tyvärr spiknykter då jag var mitt uppe i jobbhelg. Men nu när det mojnat av kan vi ta oss ett par minuter och avnjuta denna fina bit från duon Shovels & Rope.



Låten kommer från deras platta från i fjol Swimmin' Time som hamnade på plats 18 på Rolling Stones lista över förra årets bästa countryalbum. Duon består av Cary Ann Hearst och Michael Trent och deras gapiga stämmor som tillsammans faktiskt låter fantastiska. Plattan finns på Spotify och bjuder på lite country och lite rock n' roll. Fina spår förutom "After The Storm" är "Mary Ann & One Eyed Dan", " Save The World", "Thresher" och säkert ett par andra. Jag har egentligen lyssnat på tok för lite för att kunna uttala mig men det är lite så jag jobbar. Blogga först, tänka sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar