söndag 4 augusti 2013

Pop: Regina Spektor

Sista tiden har jag plöjt igenom ryskamerikanskan Regina Spektors gedigna repertoar. Hon lirar svängig pop som är väldigt svår att inte tycka om. I fredags lirade hon på Music & Arts på Skeppsholmen i Stockholm och det var säkert trivsamt värre.

Mina favoritbitar är "Fidelity", "Laughing With", "All The Rowboats", "Us", "Eet", "Samson", superknasiga "Oh Marcello" och senaste singeln "You've Got Time" som också är ledmotivet till den magnifika Netflixserien Orange Is The New Black. Jag skaffade mig en gratismånad på Netflix och sen plöjde jag mig igenom alla 13 avsnitt på en helg. Så om ni är lika sysslolösa som jag och har 13 timmar att slå ihjäl så rekommenderas det varmt.

Regina Spektor finns på Spotify!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar