måndag 21 februari 2011

melodifestivalen del 3

I lördags var det ju melodifestival igen. Jag var hemma hos härliga Emma och myste med chips, popcorn, cola och starkt kaffe. Vi nördade till det riktigt och satte betyg under tiden på en skala från ett till åtta.

Nu minns jag inte riktigt vad jag satte för poäng eftersom jag var hög på koffein men ungefär så här tror jag att jag tyckte:

1 poäng
Simon Forsberg - Tid att andas
I och för sig inte jättedåligt men hur tänker man egentligen när man ställer sig på ett schlagergolv och river av en så trälig låt.

2 poäng
Linda Sundblad - Lucky You
Minns inte så mycket av detta. Kommer dock ihåg ett par likvita ben som sprattlade runt på scenen, tror de tillhörde Sundblad.

3 poäng
Sara Lumholdt - Enemy
En - E -Mi - En - E - Mi - En - E - Mi!!! Helt klart en låtjävel som sätter sig. Och faktiskt också en ganska bra låt. Men det finns ju gränser för hur svajig en röst får lov att vara i såna här sammanhang. Dessutom uppskattade jag inte det genomskinliga pingisbordet och den alltför utarbetade koreografin. Sara är väl tillräckligt läcker för att bara stå rätt upp och ner utan en massa armrörelser och ping pong.

4 poäng
Sebastian - No One Else Could
Jag gillade denna låt starkt trots att den kanske inte är klockrent schlagermaterial.

5 poäng
Shirley's Angels - I Thought It Was Forever
Såg ut som Shirley och änglarna hade gått på intensivkurs i pole dancing inför detta. Kanske hade de Sara Lumholdt som instruktör. Det var i alla fall på tok för mycket åmande för min smak. Ändock en trivsman låt.

6 poäng
The Playtones - The King
Överraskande bra. En riktigt bra vers och en helt fantastisk refräng. Tror starkt på denna som vinnare av hela skiten.

7 poäng
Eric Saade - Popular
Det där glaskrossandet var under all kritik, verkligen bara ett störigt moment. Resten av framförandet var dock magnifikt.

8 poäng
Sara Varga - Spring för livet
Så underbart gött med någon som inte överarbetar. En lång fin klänning bara och så lite sång på det.


Vääntaat såå giick Saade viidaaree. Men oväntat värre var väl att Playtones knep åt sig en finalplats. Varga fick en andra chans tillsammans med Shirley's Angels.

2 kommentarer:

  1. Vi måste ha mellomys igen :) sjukt trevligt! Ska göra lite svagare kaffe nästa gång haha!

    SvaraRadera
  2. ja mer mellomys åt folket! synd att du knegar i helgen.

    SvaraRadera