lördag 12 februari 2011

melodifestivalen del 2

Inget tjafs, pang på betygen!

Brolle ++++
Jag gillar Brolle, mest på grund av hans läckra frilla och fräsiga tatueringar, rent musikaliskt har han väl inte bidragit med så värst mycket? Kvällens bidrag var dock härligt trots att han fjöntade runt på scenen som en annan mums-mums.

Loreen ++
Inte så bra. Jag tyckte dock det röda slafset hon hade runt barmen hade nåt visst.

Babsan +++
En människa som offentligt skriker ut arriba! förtjänar tre plus. Dessutom underhållande show. Och extra beröm till bakgrundsdansarna som i och med detta nått botten i deras karriärer, från och med nu kan det bara bli bättre.

Elisabeth Andreasson +++
Jag tyckte faktiskt detta var väldigt vackert. Tråkigt som fanken javisst men ändå gött med någon som tar det hela på lite allvar.

Sanna Nielsen ++
Nä du Nielsen nu har du satt din sista potät. Nu när du äntligen är gammal nog att komma undan med träiga ballader väljer du att göra nåt glatt och otvunget. Jag gillade dig bättre när du var 11 år och hade båda fötterna på jorden.

The Moniker +++
Kvällens stora överraskning, riktgt svängigt ju! Jag tror dessutom denna lilla sång skulle kunna funka rätt bra i europa.

Anniela ++
Det enda jag kunde tänka på var Leila K's Electric och att Elektrisk mest liknade ett skämt i jämförelse. Dock gillade jag Anniela som var rar på scenen trots att hon förmodligen inte riktigt visste vad hon höll på med. A for effort.

Christian Walz +
Jag gillade inte alls detta. Kanske för att det hade kommit upp en apa på scenen.

Vidare gick Nielsen och min favvo Brolle. Grattis!

1 kommentar:

  1. Hahaha härliga recentioner! Kan inte annat än att hålla med! :) /emma

    SvaraRadera