onsdag 16 februari 2011

lite kort om joe nichols och hans greatest hits platta

Den första låten jag hörde från Joes tjusiga stämma var The Impossible. Den är himla fin tycker jag trots att den är ganska töntig i text och budskap (precis som en bra countrylåt bör vara i och för sig).

The Impossible finns med på Joes andra platta Man With A Memory som kom ut 2002. På den finner man även guldkornen Brokenheartsville och She Only Smokes When She Drinks. Den sistnämnda återfinns dock inte bland greatest hitsen vilket är en dundertabbe, helt klart en av hans bästa låtar tycker jag.

Men den bästa Joelåten någonsin är ändå Tequila Makes Her Clothes Fall Off. Verkligen country när det är som bäst: tequila, naket och baktakt.

I told her put an extra layer on...  

Joes styrka här i livet är dessa småfyndiga texter och simpla melodier. Och de fina lockarna.

Jag tycker allt han kunde brassat på med lite fler låtar på detta Greatest Hits album men annars har jag inte så mycket att klaga på.

2 kommentarer:

  1. Snygg bild på dig och konstigt att läsa att du är sjusköterska. men så är det ju!

    SvaraRadera
  2. snygg och underbar röst!! Äkta country när den är som bäst!!

    // Lina P

    SvaraRadera