fredag 10 mars 2017

Ukerapport

Long time no see. Nu blir det Ukerapport!

Även om det gått tio dagar sedan förra rapporten kan jag inte riktigt komma på vad jag gjort sedan sist. Enligt mitt turnus har jag jobbat nio av dagarna (inklusive ett dubbelpass). Kan det vara möjligt? Jag känner mig utvilad. Men så har jag också ett arbete där man kan se en hel femmil i tjänst. Sen kan man se reprisen för gamlingarna minns inte att de redan sett det. High five till mig själv!

På grund av helg”arbetet” så missade jag tyvärr det lokala skidloppet Tour de Lofoten. Det var ett tvåmilalopp mellan Kabelvåg och Svolvær. Men efter att ha sett videor från loppet på Facebook ska jag nog tacka min himmelska fader att jag inte deltog, jag hade sett ut som Adrian Solano i den konkurrensen.



På min lediga måndag fick jag ändå njuta  av de professionellt spårade løyperna som fortsatt var fasta efter helgens tävlingar. Jag gav mig ut på förmiddagen och skidade sedan hela Guds långe dag i solskenet. Det var en sådan sällsynt dag som får en att förstå varför folk väljer att bo här.

Men verkligheten kommer snabbt ifatt en när man unnar sig två blaskiga afterski-öl på butiken och notan blir 80 norska kronor.

Det ska bli ett sant nöje att komma hem till Sverige och dricka finöl för billigare peng. Då kanske man också slipper grunda med tre mils skidåkning.

Ha de!

1 kommentar:

  1. Imponerad av ditt skidåkande! Nu hoppas vi på en bra melloanalys, dvs precis som vanligt!

    SvaraRadera