onsdag 19 februari 2014

Melodifestivalen 2014 deltävling 3 Göteborg

Om ni trodde ni skulle slippa veckans schlagerrapport så trodde ni fel. Självklart såg jag skiten även i lördags och föga oväntat kan jag konstatera att även denna omgång var en riktig skruttomgång.

Det fanns dock ett stort utropstecken. Ace Wilder, som också mycket riktigt gick vidare till final, hade ett härligt sång- och dansnummer. Tyvärr var låten kanske lite för simpel för att riktigt kunna konkurrera ute i Europa men det var i alla fall bästa låten hittills i årets omgång. Och snyggaste byxan!



Oscar Zia var den andra som knep en finalplats. Jag kan inte för mitt liv minnas hur den låten lät och det kan ju inte vara ett gott betyg.

Övriga startfältet var sömnigt värre men Dr. Alban och Jessica Folcker bjöd i alla fall på en spektakulär ljusshow och en helt okej låt, jag tycker nog de förtjänade en biljett till andra chansen istället för en snöplig femte plats som det ju blev.

Nästa vecka avslutas turnén i Örnsköldsvik och nu jädrar blir det åka av för artister som Alcazar, Linda Bengtzing och Anton Ewald kommer fördärva förgylla vår lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar