måndag 3 februari 2014

Melodifestivalen 2014 deltävling 1 Malmö

Jag befann mig ju milt förfriskad i Göteborg när melodifestivalen drog igång med årets första deltävling. Men jag tar mitt uppdrag som musikjournalist på fullaste allvar så igår plöjde jag igenom skiten på SVT Play.

Jag ska fatta mig kort. Ellen Benediktsson var med stor marginal kvällens vinnare. Med sin sparvlika stämma trollband hon ju hela Malmö. Låten var också riktigt fin om än kanske i lugnaste laget för sammanhanget.

Övriga i startfältet var dock en riktig snoozefest.

Nour och Anders tycker jag gjorde ett bra jobb även om skånska är ganska jobbigt att lyssna på, speciellt den där lite sirliga lundskånskan.

På lördag drar mellotåget till min kära hemstad Linköping så det kan ju inte bli annat än lyckat.

2 kommentarer:

  1. Yohio impade inte på dig, noterar jag!

    /LLL

    SvaraRadera
  2. Yohio imponerade inte på mig, korrekt uppfattat!

    / Ansvarig utgivare

    SvaraRadera