söndag 2 februari 2014

Det blev handgemäng och Deer Tick live på Pustervik + Gbg Wrestling på Trädgårn (och en massa annan fullsändigt onödig information om min helg i Göteborg)

Helgen har spenderats i storstaden. Den fylldes av livemusik, bubbelbad, öl, vodka och wrestling. Alltså livets alla goda ting. Här kommer en rapport!

Det hela började okristligt tidigt på fredag morgon. Tåget gick redan klockan 06.07 så vi var framme i Göteborg innan göteborgarna själva ens fattat att en ny dag grytt. Efter lite såsande på stan och brutalt god pulled pork på Kopps begav vi oss till hotellet för vad vi trodde skulle bli en avkopplande stund i hotellspat. Men det är visst inte så avkopplande att sitta i en trång bubbelpool med fyra feta herrar mellan fyrtio och döden. Tillslut gick dom så vi åtminstone kunde ta en festlig bild.



Sedan gick vi loss på minibaren och taggade inför kvällen på Pustervik.



För underhållningen stod svenskarna med det märkliga bandnamnet Det blev handgemäng och amerikanerna Deer Tick. Musiken var sisådär i ärlighetens namn. Det blev handgemäng bjöd på ett par trevliga bluegrasstoner men också mycket oväsen, Deer Tick bjöd bara på oväsen. Men vi var glada ändå för ölen var god och stämningen hög.


Klassisk toaselfie.

Tyvärr fick jag sedan en isbit kastad i huvudet vilket verkligen gjorde jätteont, jag satt länge och åmade mig. Mina vänner tyckte nog jag var lite av en drama queen. Tillslut  kom pojken som kastat fram och sade förlåt och erbjöd mig kasta en bit i hans huvud, men hämnd är inte min grej så jag tog the high road och godtog ursäkten (dessutom hade han en hårhjälm på sig så det hade ju inte gjort nämnvärt lika ont på honom).

Vem vare som kasta??!

Som av en slump lyckades vi ta rätt spårvagn hem till hotellet via en obligatorisk macka på Gyllene Måsen.

På lördagen sedan var det dags för helgens main event, Gbg Wrestling på Trädgårn. Det är alltså låtsasbrottning i färgglada trikåer och faktiskt precis lika tramsigt som det låter. Men så klart fruktansvärt underhållande!


Följ mig på Instagram @negerberra

Efter brottningen kände vi oss ganska mätta på galna storstadsaktiviteter så vi gjorde en tidig sorti. Men först en cheese på mackedonkan så klart!

På söndagen tog vi sedan tåget hem till byn igen. Borta bra men hemma bäst.

Om någon vilsen själ trott att detta var en seriös muikblogg så trodde ni fel men jag kan ändå upplysa om att Deer Tick finns på spotify och de låter betydligt bättre i studio än live. Det blev handgemäng kan ni lyssna på här.

1 kommentar: