onsdag 10 juli 2013

John Miller & Eric Reynolds

Jag fick ett tips för ett tag sen att kika in John Miller & Eric Reynolds på youtube, från John Miller himself faktiskt! Jag har lyssnat igenom låtarna och tycker att det låter riktigt fint. Det är gammeldags gubbcountry, men på ett bra sätt!

Idag upptäckte jag också att deras debutplatta finns på Spotify. Festligt värre!

Jag kan inte googla mig fram till så mycket information om grabbarna. Men det verkar som de är från Umeå. John sjunger och Eric lirar gitarr antar jag (och sjunger lite också kanske).

Mina favoritlåtar är titelspåret "Heading North Or Maybe South", "Coming Home" och "Whiskey On The Rocks". Men jag har inte hunnit igenom hela plattan än så det kan säkert finnas fler guldkorn att vaska fram.



Gör som jag och gilla John och Eric på facebook.

1 kommentar:

  1. Coolt å intressant!Får känslan av att vilja höra mer av dessa.

    SvaraRadera