fredag 19 mars 2010

fredagsmys - cookies n beans

I melodifestivalen förra året levererade Cookies N Beans en helt fantastisk låt, What If hette den. Det är nog min schlagerfavorit of all time. Jag tycker den gick förbi svenska folket oförskämt ouppmärksammat (förskämt uppmärksammat alltså?). Om ni inte vet vad jag pratar om beordras en lyssning (finns på Spotify).
År 2007 släpptes debutalbumet Tales From A Trailer Trash Soul. Det finns att köpa på deras myspace och typ ingen annanstans enligt min gedigna research. Tales är ett coveralbum med kakornas favoritlåtar. Under mitt surfande upptäckte jag även till min glädje att de släpper ett nytt album den 24:e mars. Det heter Beg, Borrow and Steal och går att förbeställa på myspacen men verkar även gå att inhandla i daglig varuhandel.

Ikväll jammar de loss i Så ska det låta på televisionen. Det tycker jag ni ska titta på om ni, precis som jag, inte har något bättre för er en karg fredagskväll som denna.

1 kommentar:

  1. De va sjukt bra i så ska det låta, det var första ggn jag hört talas om tjejerna.

    SvaraRadera