lördag 20 februari 2010

vasaloppsupdate

Idag hade jag tänkt att ge mig ut på en långrunda på sisådär tre mil, en meter (kändes det som) nysnö satte dock stopp för de planerna. Den långa rundan var inte spårad så istället tvingades jag skava runt i 5 km-slingan. Tre varv orkade jag med innan jag bröt ihop. Det stora problemet var att det fastnade ett berg av snö under skidorna vilket gav en något bromsande effekt.
Jag såg ut som en riktig loser därute, arg blev jag också, som ett litet dagisbarn. Jag stod vid ett tillfälle och slog med stavarna i lössnön, när utbrottet var över såg jag att två skidnissar stod uppe på en topp ca 20 meter framför mig, härligt med offentlig förnedring. Jag försökte rädda upp situationen genom att lite käckt påpeka: -"Det var dåligt glid idag!" när jag skidade förbi dem, tror dock inte att jag lyckades återvinna min heder särskilt bra.



Det var trots allt en ganska givande träningsrunda. Jag fick känna på hur j---a vidrigt det kan va att åka skidor, jag såg ett rådjur och jag fick staka mycket (bra armträning).

Mina känslor inför det stundande vasaloppet är nu ren och skär panik.

3 kommentarer:

  1. hört talas om valla? Inte alltid swix-blå före...

    SvaraRadera
  2. det blir mer sport om man kör samma valla i alla fören.

    SvaraRadera
  3. hihi, jag råkade ut för en liknande runda i Mjölby i januari. Jag tog av mig skidorna och gick längs spåret i fel riktning, vilket en gubbe som gled förbi rapporterade till pappa som vände och kom och "räddade mig". Det var länge sen man blev lika arg som man blev när man var barn...

    Men bara ta det lugnt, vi kommer klara loppet fint! eller inte, men då har vi iallafall försökt! / Maria

    SvaraRadera