tisdag 2 februari 2010

popmusik - ke$ha

Då och då lämnar jag den underbara countrymusikvärlden och lever livet som en vanlig människa, lyssnandes på mainstreamig populärmusik. Denna veckan har jag nördat in mig på mysmongot Ke$ha. Det är en del som talar emot den här kvinnan, bland annat det störiga dollartecknet mitt i namnet och att hon från hjässan och ner ser ut som hej kom och hjälp mig.
Detta till trots tycker jag att hennes debutalbum Animal är väldigt trivsam lyssning. Skivan består av 15 låtar som nästan låter likadant vilket är ett intressant konstnärligt drag. Tik Tok är bäst, men jag diggar även Kiss n' Tell, Take it Off, Blah Blah Blah samt det underbara fejkriffet i Party at a Rich Dude's House 1.02 in i låten. Ke$ha är kanske inte något musikaliskt geni men på att göra tramsig popmusik som man blir glad av är hon något av en expert. Den som inte diggar med (åtminstone litegrann) till Animal är död inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar