torsdag 11 februari 2010

kerstin och holly gör malmö

Igår var det Holly williams konsert i Malmö. Jag släpade med min syster Ingrid på spektaklet och det är hon som står för de fina bilderna, man tackar.

Innan showen drog igång intogs ett skrovmål på Max där jag även passade på att piffa till mig lite med hårborstning och handsalva.


Konserten ägde rum på Kong som var ett fantastiskt besynnerligt ställe beläget precis bredvid Malmö högskola. I sammetsfåtölj och minusgrader (nästan) intogs en ljummen öl i väntan på Holly. Efter en lagom lång stund kom hon smygandes ur kulisserna och fram på scenen. Första noterna på öppningsnumret Sometimes satt som en smäck och om ni inte visste det innan så kan jag upplysa om det nu, hon sjunger sjukligt bra den här damen.
Holly tyckte som jag att det var svinigt kallt i lokalen och fick låna en jacka av sin make Chris Coleman som sedan också var med och jammade större delen av konserten. Bland annat sjöng de duetten A Love I Think Will Last vilket de gjorde på ett ypperligt sätt, det var också härligt med lite upp-tempo mitt bland alla lugna låtar.

Efter varje låt följde ett thank you very muuuuch från Holly i exakt samma tonfall vilket var lite störande i längden men det är verkligen det enda jag kan finna att klaga på. I övrigt var det en mäkta underhållande show. Bäst gillade jag Three Days in Bed, A Love I Think Will Last och Without Jesus Here With Me som hon skrev efter att hon och syrran voltat med bilen och varit nära att trilla av pinn.

När showen var över var Holly bussig och ställde upp på att signera skivor och prata med oss vanligt folk. Jag var dock på tok för starstruck för att våga mig fram.

Nu väntar veckor av Holly Williams besatthet om jag känner mig själv rätt.

1 kommentar:

  1. Holly är otroligt begåvad, jag önskar jag hade haft chans att se och höra henne live!

    /Sandra

    SvaraRadera