söndag 17 januari 2010

vasaloppsupdate

På allmän begäran kommer här en rapport från min oerhört seriösa vasaloppsträning.

50 km har jag skidat hittils. Jag har haft lite problem med att få fäste i spåren trots att jag "gnitt" på rejält med fästvalla. Under gårdagens pass tyckte jag dock att jag fick till ett ganska bra grepp under fossingarna. Jag har även haft problem med att hålla balansen vilket resulterat i en hel del fall. Jag hoppas jag hinner fila bort allt vinglande innan loppet så man åtminstone utstrålar någon slags proffessionalitet. Det faktum att man även bör ha hyfsad kondition för att släpa sig runt nio mil är något jag valt att förtränga.

Jag tycker folk har lite svårt för att flytta på sig i spåren när jag kommer farandes. Är det meningen att jag ska ut i lössnön och slira om? Vore det inte enklare att alla dessa bromsklossar klev åt sidan? Jag tänker bland annat på dig i turkos anorak och konstig mössa som var ute igår på Araby golfbana och fullständigt blockade min framfart. Hörde du inte att jag kom stakandes bakom dig? Jag uppskattar i och för sig alla er långsamma losers för då känner jag mig extra sportig så tack ska du ha anoraktanten!
Idag blir det inget skidande pga bakfylla.

1 kommentar: