måndag 25 januari 2010

taylor i mitt hjärta


Det tar emot litegrann att erkänna det här men jag har en ny idol och hon heter Taylor Swift. Efter att ha lyssnat på hennes senaste skiva fearless har jag insett vilken talangfull människa hon är. Jag har ju levt i någon slags illusion att hon inte tillför musikvärlden diddley squat. Men det var innan jag faktiskt lyssnat på hennes musik vilket är något av ett kardinalfel i en musikblogg kan man tycka men saker och ting sköts inte alltid så proffessionellt här på Kerstins country music blog.

Flickebarnet är bara nyss fyllda 20 och redan en världsartist av stora mått med miljontals sålda album och faktiskt den artist som sålt mest digital musik NÅGONSIN. Wow, när jag var 20 hade jag fortfarande blöja typ.

Det är svårt att sätta fingret på vad det är som är så fantastiskt med fearless men jag tror mycket ligger i det faktum att det är ett album i total avsaknad av pretention vilket alltid är ett lyckat drag i min mening. Om ni, liksom jag en gång varit, är skeptiska till den här mångmiljonindustrin Taylor Swift tycker jag ni ska lyssna på Untouchable, forever and always, fifteen, white horse och you belong with me. Erkänn att hon har något visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar