lördag 24 februari 2018

Melodifestivalen 2018 Deltävling 3: Malmö

Förra veckans deltävling ägde rum i Malmö. Själv var jag i Brasilienish (middag med Brasilianskt tema) och missade således mellokalaset. Veckan efteråt har jag spenderat med Liemannen i hasorna i vad jag förmodar vara den så kallade influensan. Först nu är jag något som kan liknas vid människa igen. Så här kommer en snabbresumé av deltävling 3:

Martin Almgren öppnade med "A Bitter Lullaby". En klart inspirerande start. Almgren såg ut som Ebbot Lundbergs töntiga kusin från Norge, men vad gör det när man har den rösten. Låten osade också lite country vilket givetvis ger plus i kanten. Barbi Escobar sedan med en riktig kisspotta till låt. Därefter blev det latinamerikanskt så det förslog. Monchos härliga "Cuba Libre" var en ynnest att bevittna. Så glatt, så otvunget, så omodernt!

Räven Jessica Andersson bjöd sedan på en schlager som folk verkade gilla. Jag förstod inte grejen. Sen blev det Kalle Moraeus och hans jävla spelmän.

Därefter förhandstippade Dotter med låten "Cry". Kritikerna kan inte för sina liv förstå att inte Sverige röstade vidare detta, Låt mig förklara varför, den saknar melodi, precis som förra årets hajpade Loreen-bidrag. Svenska folket vill ha en melodi, hur dålig låten än må vara i övrigt.

Sist ut Mendez i en samba.

Martin och Jessica gick vidare till final. Moncho och Mendez får en andra chans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar