onsdag 9 november 2016

Donald Trump for President

I natt svensk tid var det presidentval i USA. Det hade förmodligen alla i världen koll på förutom en ovanligt lågbegåvad individ i Värend vid sjön där vägarna strålar samman. Den idioten trodde valet skulle infinna sig natten till fredag. Döm om hennes förvåning när hon under morgonkaffet, tack vare normalbegåvade kollegor, blir varse om att valet är över och att Donald Trump (!) har vunnit.

Det handlar alltså om undertecknad. Jag missade valet. Vad i helvete är det för fel på mig? Jag som till och med ser mig själv som något av en amerikavän, expert rentav. Men uppenbarligen är jag helt dum i huvudet, kanske blev jag sån av att bo i Texas.

Vad jag också lärde mig av mina vänner i Texas är att amerikaner tror på Jesus, krig och generösa vapenlagar. Öppna gränser, human sjukvård och skatt är inte riktigt deras gebit och då går man helst inte och lägger sin röst på en demokrat även om det är djävulens lilla avkomma med överkamning på andra valsedeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar