söndag 27 september 2015

Idol 2015: Första fredagsfinalen

I fredags drog äntligen Idol igång på riktigt. Antalet deltagare var nu efter audition, slutaudition och kval nere på tolv individer. Jag hävdade i föregående idolrelateterade inlägg att jag älskar varenda en av idolaspiranterna, kanske var det aningen magstarkt med facit från första finalen i hand.

Frans till exempel, som jag ändå gillar när han har en bra dag, måste väl snart ha satt sin sista potät i idollandet. Han var verkligen urkass i sång och utstrålning, men ser man ut som en liten körgosse kan man tydligen segla fram i livet på en räkmacka ändå. Ett par andra var också tämligen anonyma under kvällen, till exempel Anna-Sofia och Ida som jag inte för mitt liv ens kan minnas vad de sjöng.

Bäst under kvällen var istället Martin som verkligen rev taket med sin tolkning av "Some Nights". Axel från Norpan var också riktigt vass och hans formkurva går stadigt uppåt.

Hasta la vista fick vi säga till Lina som åkte ut. Hon var långt ifrån sämst under kvällen men svenska folket har ju aldrig varit så duktiga på att bedöma det. Jag gillade henne och tror hon kan bli nåt om hon bara glömmer alla goda råd från idoljuryn.

Kvällens bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar