tisdag 3 februari 2015

Kerstin simmar + lite countrynytt (eftersom detta ju ÄR en countryblogg)

Idag var jag åter uppe med tuppen för att snygga till bikinilinjen och sedan bege mig till lektion nummer 4 i simskolan. Idag lärde vi oss andas samtidigt som vi simmar vilket ju underlättar en hel del. Men det är svårt som Chris O'Neill skulle sagt. Vi avslutade i alla fall dagens pass med att simma hela 25 meter (en bassänglängd) och det gick faktiskt relativt smärtfritt. Då är det alltså bara 2975 meter kvar för att fullfölja ett Vansbrosim.

Men nog om min simmarkarriär herregud. Snart kommer en drös med musikrecensioner. Lori McKennas akustiska platta som jag skrev några rader om för ett tag sen ska kritiskt granskas. Likaså Ryan Binghams och Justin Townes Earles nya plattor. Det hela ska också printas i Smålands Countryklubbs tidning. Så räkna med überpretentiösa recensioner. Det blir väl skoj?

Här kommer ett smakprov från en av bästa låtarna från Ryan Binghams senaste, låten heter "Nobody Known My Trouble".



Eller är det ändå roligare att läsa om min simmarkarriär?

2 kommentarer:

  1. Det var en bra låt.
    Och ja, det är riktigt roligt att läsa om din simmarkarrriär.
    Man undrar om du är uppe i superottan o simmar innan jobbet eller simmas det på lediga dagar? ( Detta är oerhört intressant att veta, nämligen)

    SvaraRadera
  2. Det simmas mellan 6.45 och 7.30 på tisdagar och hittills har jag faktiskt aldrig jobbat dagpasset just de dagarna. Men nån gång lär det ju krocka och då får jag väl "försova mig". / Ansvarig utgivare

    SvaraRadera