tisdag 7 oktober 2014

Melina Borglowe - "Sunflower Meadow"

Jag fick ett anonymt tips på föregående inlägg om att den unga lokala musikern Melina Borglowe släppt sin första singel. Jag väljer att tro att det är Borglowe herself som har varit inne på min blogg och tipsat om sin egna musik (underbart gjort i så fall!).

Jag fick upp ögonen för Borglowe när hon lirade på lokala krogen Kafé De Luxe förra våren. Då kom jag i och för sig direkt från kvällsjobb på lasarettet och i kontrast med det är ju det mesta guld och gröna skogar. Men jag var ändå tämligen säker på att det var en riktigt härlig spelning jag hade bevittnat och därefter har jag faktiskt sett henne hela två gånger till vilket bara stärkt den tesen (ena gången i ett gymnasieluciatåg i domkyrkan men ändå).

Första singeln heter "Sunflower Meadow" och är kanske inte själva definitionen av en panghit men jag tror inte heller det var hennes mål. Det är istället en vacker, lågmäld trudelutt med precis det rätta raspet i rösten som alla vi som diggar Borglowe lärt oss älska.

Nu hoppas vi på en debutplatta inom kort!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar