lördag 25 oktober 2014

Idol 2014 - fredagsfinal nr. 5

Den eminenta idolresumén på Sveriges bästa countryblogg utgick förra veckan på grund av att jag jobbade. Men nu är jag åter i eder tjänst och jag tror vi är framme vid fredagsfinal nummer 5. Veckans tema var svenska låtar. Ett tema som litegrann sållade agnarna från vetet.

Philip som ju varit lite av en personlig favorit gav sig ut på ett riktigt Kamikazeuppdrag i och med sitt dumma låtval (Oskar Linnros - "Hur dom än")  och fick snällt lämna tävlingen med svansen mellan benen. Ludvig var också ganska kass men hade den goda turen att Philip helt enkelt var ännu sämre.

Men nu struntar vi i grabbarna och fokuserar på tävlingens duktiga tjejer. Kvällens bästa var Lisa Ajax som ju är så äckligt bra alltså. Jag har knappt lyssnat på Agnes version av "En sån karl" så det kom lite som en chock för mig att den här gamla dängan kunde låta så modern. Ajax fick mycket riktigt stående ovationer av hela juryn. Det enda som ligger henne lite i fatet är väl att hon är cirka nio år gammal och ser ut som en sån här amerikansk bäbis som tävlar i skönhetstävlingar.

Mollie och Matilda var kompetenta som vanligt men kanske inte superintressanta att titta på. Fanny sjöng en finfin version av Melissa Horns "Jag saknar dig mindre och mindre" och äntligen fick hon tillstånd att bara sitta rätt upp och ner på scenen eftersom hon på grund av polio eller dylikt inte kan röra sig på scenen (?).

En annan som imponerade stort var Josefine som valde att sjunga "Flytta på dig" vilket ju var ett mäkta konstigt låtval men hon lyckades faktiskt göra den riktigt bra. Nu tror jag på Josefine och Ajax i final.

Kvällens bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar