söndag 12 juni 2011

Brad Paisley - This Is Country Music

Jag har alltid gillat Brad Paisley. Han verkar verkligen vara en hyvens grabb. Alltid så himla glad och trevlig när han dyker upp i den ena countrygalan efter den andra. Men rent musikaliskt har jag inte riktigt fastnat för honom frånsett ett par hits som I'm Gonna Miss Her samt duetterna When I Get Where I'm Going med Dolly Parton och Whiskey Lullaby med Alison Krauss som båda är ruggigt bra.

För någon månad sedan släppte han sitt nya album This Is Country Music. Ett av ganska många i ordningen. Det är kanske denna kvantitet som jag finner lite stötande. Hur som helst, nu har jag i alla fall lyssnat igenom det och tycker nog det är ganska trivsam lyssning.

Trivsam och tråkig. Men otroligt läckert skivomslag!


Det finns några låtar som sticker ut men det mesta är bara behaglig bakgrundsmusik men det kanske egentligen är ett gott betyg. Vad fanken vet jag.

En av de utstickande låtarna är i alla fall Remind Me som Brad sjunger med Carrie Underwood. Jag tycker hon har en ganska jobbig röst och i slutet spårar den ut fullständigt i wailande. Men trots all denna Carrie, en fin duett. Andra finingar är Love Her Like She's Leaving, New Favorite Memory och I Do Now.

Överlag tror jag bestämt jag diggar Brad mest i lugna låtar. Rätt så bra om än väldigt töntig är dock "riviga" Working On A Tan.

"She's got the focus
she's got the time
she's got a deeper shade in mind...."

Toothbrush är också en sån där typisk töntlåt á la Brad. Men jag gillarn såklart.

Det kanske inte var så pjåkigt det här This Is Country Music - albumet ändå. Synd bara att jag kommer ha glömt bort det om cirka två veckor och en rejäl fylla.

Betyg: 3 (av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar