torsdag 9 juni 2011

blixtar och dunder

Alltså inatt blixtrade det så in i helvete här i min lilla stad. Jag låg fullständigt skräckslagen i sängen och försökte desperat räkna sekundrarna mellan blixt, dunder och magiska under. Men allt kom exakt samtidigt. Alltså blixtrade det i princip i min trädgård. Tillslut lade jag hela min kropp, inklusive huvud och ögon under täcket (dun) för att åtminstone slippa se eländet. Vad jag då fick på köpet var ett värmepåslag av bibliska mått. Helt genomsvett och dehydrerad.

Som grädde på moset ackompanjerades varje blixtnedslag av en störig festprisse på någon balkong här i trakten av ett yeah! eller wohoo!

På jobbet lite senare konstaterade vi alla att det hade varit en helvetisk natt. Alla förutom patienterna på I-salen, den ena i princip blind, den andra halvdöv. De förstod inte alls what all the fuzz was about.

En fin och passande låt på temat. För alla oss med sedvanlig syn och hörselgång.

1 kommentar:

  1. Underbar beskrivning "av detta lilla helvete". Tur att det finns countrymusik som kan lätta upp det lite.

    /Tor (han ned åskan du vet)

    SvaraRadera