lördag 2 december 2017

Slutrapport

Mitt Moldeäventyr har nått vägs ände. Sista veckorna har varit slitsamma med mycket jobb och mycket på jobbet. Höjdpunkten har därför varit att sätta en liten bock i turnuset efter varje avslutad vakt. Ett julbord med jobbet satte dock guldkant på tillvaron, men den norska julmaten var inte så mycket att hänga i julgranen. Den var inte heller i granen utan på bordet som sig bör. Det mytomsbundna pinnekjøttet smakade slakt och färgskalan på buffén gick i oändliga nyanser av gult och brunt. Men jag höll god min och skickade in pinne efter pinne och sköljde ner det med något gult mos och alldeles för mycket bubbel.

Det är en sådan happy-go-lucky attityd man kan kosta på sig när man gör någonting en begränsad tid. Det är svårt att vara sur när man vet att man inom en relativt snar framtid slipper skiten. Av samma anledning är det så mycket enklare att hålla ångan uppe i den här branchen om man redan från början har ett slutdatum. Man blir så rysligt effektiv också när man bara jobbar på och inte bryr sig om förbättringsmöjligheter eller arbetsmiljö.

Medicinavdelning A på Molde sykehus har också varit en alldeles förträfflig arbetsplats. Sista tiden har jag känt mig som en ordinarie i personalstyrkan. Jag har till och med gått med i den interna Snapchatgruppen trots att jag inte för mitt liv förstår mig på applikationen. Det går förbi mitt förstånd att det blivit så populärt.

Nu väntar en stilla månad med återhämtning och reflektion. Skoja bara! Det blir väl Netflix hela dagarna.

Ha det på badet!

Nu unnar jag mig nya arbetsskor för norgepengarna!

1 kommentar: