fredag 27 oktober 2017

Margo Price - All American Made

Jag förstod aldrig riktigt storheten med Margo Prices debutplatta från i fjol. Men jag förstod så mycket som att jag borde tycka om den i egenskap av fräsig countrybloggerska. Jag var därför generös och petade in den på en 13:e plats över förra årets bästa plattor.

Likadant är det med uppföljaren All American Made. Jag fattar att det är bra men jag tvingas jobba fram ett engagemang. Det är något i den gälla rösten som skaver. Den är jobbig att lyssna på rett og slett (som vi norrmän säger). Det är synd det, för här finns ett par riktigt fina countrybitar. Som riviga öppningen med ”Don’t Say It”, ”Weakness” och ”A Little Pain”.

Förutom en småjobbig röst är faktiskt resten av plattan också rätt så ljuvlig. Price betar av ämnen som jämställdhet, politik och missbruk på ett uppfriskande trallvänligt sätt.

Efter ett par lyssningar stör jag mig mindre på rösten och imponeras desto mer av texterna, melodierna och svänget(!).

Betyg: 4 (av 5)

Vackert omslag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar