onsdag 11 oktober 2017

Kerstin VM-kvalbloggar! Holland - Sverige 2-0

På grund av kvällsarbete missade jag lördagens målfest mot Luxemburg. Igår tog jag därför det säkra före det osäkra och ockuperade stuen från tidig eftermiddag för att säkra att ingen skulle komma och se norska Farmen eller dylikt.

Min härliga fotbollskväll fick sig dock en törn när det visade sig att Sverige var urdåliga. Inte nog med att de helt glömt bort hur man passar en boll, de hade samtliga också fått på sig shorts ur Dressmans XXXXL-kollektion. Det är som att svenska fotbollsförbundet läst min blogg och gett sig fan på att reta mig upp mig med fluffiga shorts. Att Lustig inte för sitt liv kan få ett par shorts att smita om hans pinnar till ben har jag nästan lärt mig leva med men varför måste alla se ut så? I klädkampen vann därför Holland övertygande eftersom de inte badade i sina kläder, och orange är ju en läcker färg.

Även i själva fotbollskampen vann som bekant de färgglada holländarna. Robben kan omöjligtvis varit helt ren så som han maniskt plöjde fram på planen. Men de behövde ju också vinna med sju mål för att ha en chans till VM. Något som faktiskt inte kändes helt omöjligt eftersom Sverige knappt rörde bollen i första halvlek. Andra halvlek var marginellt lite mindre usel.

Robben gjorde två mål och matchen slutade 2-0.

Med ett sargat självförtroende går nu Sverige till playoffspel mot antingen Danmark, Kroatien, Schweiz eller Italien. Det kan gå hur som helst, positivt är i alla fall att vi slipper Lustigs ben eftersom han maskade sig till en avstängning.

Matchens lirare som också gjorde sin sista landskamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar