onsdag 12 april 2017

Pieta Brown - Postcards

Kvinnan med det besynnerliga förnamnet har levt och verkat inom den amerikanska folkmusiken sedan tidernas begynnelse. Inte riktigt men i vart fall hann hon släppa hela sju fullängdare och tre EP:s innan den här sopiga bloggaren tog notis.

Men bättre sent än aldrig för jag har verkligen fallit pladask för Pieta och hennes senaste verk Postcards. Det var det sagolikt vackra skivomslaget som lockade in mig. Ett par minuter in i plattan kunde jag dock konstatera att jag också gillar hennes musik.

Det är ett stilla album, bara en av låtarna bjuder på trummor till exempel. Men samtliga spår bjuder på ljuva toner med precis det där rätta släpet i rösten som jag är så svag för.

Bästa spår: "Stopped My Horse" (med Carrie Rodriguez)

Betyg: 4 (av 5)

Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar