måndag 7 mars 2016

Melodifestivalen 2016: Andra chansen Halmstad

Melfezten var i lördags i Halmstad. Musikalstjärnorna Peter Jöback och Ola Salo stod för programlederiet men hade visst glömt att ta sitt nyponpulver den dagen för de var okaraktäristiskt stela. Gina Dirawi framstod som rena programledargeniet i jämförelse.

Så till musiken. Förutsättningarna var enkla; fyra dueller, vinnaren i vardera duell vidare till final.

Duell nummer ett stod mellan Panetoz och Molly Petterson Hammar. Molly gjorde sitt bästa men svenska folket föll för de dansanta herrarna och röstade Panetoz vidare. Helt rätt i min mening.

Näst ut Albin & Mattias versus Boris René. Jag gillar Albin & Mattias töntiga låt men Boris "Put Your Love On Me" är bra på riktigt och i schlagersammanhang är det i princip den finaste komplimang man kan få. Boris vidare till final!

I duell nummer tre fick vi äntligen återse Saraha och hennes lilla mästerverk "Kizunguzungu". Som jag älskar denna låt! Stackars Isa var lika kul att titta på som sitt egna rotationsschema och i kontrast med Sarahas glada afro var det verkligen kvällens bottennapp. Saraha vidare, givetvis.

Sista duellen var inte direkt någon orgie i finkultur. Dolly Style tog sig an Samir & Viktor. Föga förvånande gick grabbarna segrande ut kampen. Grattis!

På lördag är det final! Då får jag finbesök av syster med barn så det ser jag rysligt mycket fram emot. I väntan på det avnjuter vi Frans vackra video till "If I Were Sorry". Jag tror han vinner på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar