lördag 21 mars 2015

Youtube Saturday

Idag snubblade jag över ett par riktigt härliga countryvideos på youtube. Jag har ju på senare år dragit mig till lite mer sofistikerad country men det är ju svårt att ogilla den här typen av pretentiös berättarteknik i ljud och bild.


Miranda Lambert är ju ett bekant namn jag har inte lyssnat på henne på ett bra tag. Hennes "Little Red Wagon" gillar jag dock starkt, och videon är ju top notch. Sam Hunt är före detta amerikansk fotbollsspelare och har roat sig med att skriva låtar åt andra artister. I fjol släppte han debutplattan Montevallo som verkat gått hem i stugorna. Eric Church och Florida Georgia Line fick mest vara med för de har gjort fina musikvideor till sina annars ganska medelmåttiga låtar. Maddie & Tae överraskar dock med något slags feministiskt initiativ. Inte en dag för tidigt i den konservativa countryvärlden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar