torsdag 18 september 2014

Lera Lynn - The Avenues

Amerikanskan Lera Lynn har blivit en personlig favorit här på bloggen. Nu är hon aktuell med sin andra fullängdsplatta The Avenues. Äntligen säger jag!

För hon har verkligen något visst den här Lera. Med en opretentiös och behaglig röst sveper hon fram genom ett landskap av americana, folk, country och kanske lite jazz (vad vet jag). Alla musikarter som ligger mig varmt om hjärtat.

Bästa spår är "Out To See", "La Di Da", "Hooked On You", "Refrain" och "Empty Pages". Men det är svårt att välja ut sina favoriter för allt på The Avenues är riktigt bra och det finns inga musikaliska klavertramp what so ever. Om jag ska vara petig saknas det kanske ett par låtar med lite mer driv som snärtiga "Gasoline" till exempel från debutplattan. Men då är jag riktigt petig alltså för The Avenues är solklart en av årets starkaste countryplattor. Spring och köp! Eller lyssna på Spotify som normalt folk.

Betyg: 4,5 (av 5)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar