tisdag 15 april 2014

Dolly Parton - "Blue Smoke"

Allas vår favoritbyst Dolly Parton släpper i majmånad sin miljonte platta. Men första singeln finns redan nu att avnjuta. Den heter precis som albumet ska heta, "Blue Smoke".



Jag hade precis efter gymnasiet en ganska lång period då jag enbart lyssnade på Dolly Parton. Det var under tiden jag jobbade i köttfabrik och gick runt med blodiga kläder och luktade kadaver. Nu för tiden har jag ju för det mesta hand om levande varelser vilket är ganska trevligt. Karriären har alltså gått framåt men min faschination för Dolly består.

Ska ni bara lyssna in er på ett axplock av hennes långa karriär rekommenderar jag samlingsalbumet Ultimate Dolly Parton från 2003 och hennes tre fantastiska plattor som hon spottade ur sig mellan år 1999 och 2002; The Grass Is Blue, Little Sparrow och Halos & Horns. De två sistnämnda finns tyvärr inte på Spotify så de får ni väl ladda ner eller köpa i skivbutik (haha!).

Låten "Blue Smoke" ger jag 3 (av 5) i betyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar