torsdag 14 november 2013

Torsdagsbio: Frances Ha

Mitt i Växjö city ligger Kulturhuset Palladium. Här bjuds det på musik, teaterföreställningar, bio med mera med mera. Jag har sammanlagt varit där en gång tidigare när Elin Sigvardsson lirade. Man kan alltså konstatera att jag underutnyttjat stället under mina år i staden, jag skulle ju ändå vilja hävda att jag är rätt så kulturellt lagd.

Men ikväll var jag där igen! Det var folkets bio som lockade. Ikväll stod "Frances Ha" på schemat. En film som handlar om en 27-årig dansare i New York som harvar sig fram i livet. Av nån mysko anledning är filmen svartvit men förutom det var den riktigt bra! Ett stort plus till skådisen som spelade huvudrollen Francis som var så där odräglig men ändå svår att inte gilla.

Betyg: 4 (av 5)

Frances i en klassisk Frances-pose.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar