lördag 20 april 2013

Melina Borglowe live på Kafé de Luxe

Igår snubblade jag än en gång in på haket som vi stammisar kallar för deluxe. Jag var då ovetandes om att en liten lokalkändis vid namn Melina Borglowe skulle upp på scenen och förgylla min afton. Med en gitarr som enda sällskap bjöd hon på bland det bästa jag nånsin hört på den scenen och då har jag ändå varit där när Babian, Fibes Oh Fibes, Daniel Lemma, The Liptones, Alice B med flera lirat just där.

Borglowe sjunger nån slags svår pop med en mycket sällsynt rosslig stämma, hade jag varit på jobb hade jag ordinerat lite vätskedrivande. Men nu var jag ju utstämplad från fredagskneg sedan någon halvtimme tillbaka så jag kunde glatt njuta av den härliga ungdomliga popmusiken istället, tydligen är hon bara 15 år (kan man ens vara så liten!!!).

Snart landar hon nog ett skivkontrakt men tills dess kan ni lyssna på henne på hennes youtube-kanal. Jag har fått för mig att det här är hennes bästa låt.



1 kommentar: