onsdag 13 mars 2013

The Tallest Man On Earth

Jag fick en sån himla fin kommentar här på bloggen för ett tag sedan. Och en önskan om att jag skulle skriva lite vad jag tycker om The Tallest Man On Earth, alltså popfenomenet från Dalarna. Inte Sultan Kösen som med sina 251 cm är världens längsta människa.


Helt ärligt har jag inte lyssnat så värst mycket på The Tallest Man On Earth. Han har liksom inte riktigt fångat mitt intresse. "The Gardener" (hans kanske kändaste låt?) har jag dock lyssnat en hel del på i mina dar. De senaste dagarna har jag också plöjt igenom hans repertoar på Spotify för att bilda mig en bättre uppfattning. Och klart som korvspad att han är en kompetent musiker. Med sin säregna nasala stämma och hetsiga gitarrkompande är det inte konstigt att han gjort sig ett stort namn inom den arten av musik som vi kallar folk.

Jag tror jag gillar hans platta Shallow Grave bäst men har nog lyssnat för lite för att riktigt kunna uttala mig.

För att summera: Jag gillar The Tallest Man On Earth men är inte helt frälst (än). Kanske kan ni som diggar honom tipsa om vilka låtar som är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar