måndag 11 februari 2013

Melodifestival deltävling nr 2 i Göteborg

För det första får jag verkligen be om ursäkt för skruttigt bloggande! Nu har det ju gått en vecka mellan inläggen och två på raken har därför handlat om melodifestivalen. Jag hoppas inte alla mina läsare nu lämnar mig, alla fyra av er. Ni vet vilka ni är (och jag vet var ni bor).

Så till lördagens deltävling. Louise Hoffsten, tjejen som det bara inte går att inte gilla, gick rättvist till final med en härlig dänga som växte för vare snabbrepris. Sean den förste banan gick också vidare med en betydligt sämre låt än fjolårets mästerverk. Men vem har inte sjungit copacabananna! copacabanana! copacabanana! i två dagar i sträck nu? Alltså ett okej val trots allt.

Min favorit var dock Anton Ewalds fantastiska sång- och dansnummer. Det var ju bra på riktigt! Jag tror han kommer sopa mattan med konkurrenterna på andra chansen och sedan kommer han kamma hem hela skiten. Jag sätter min högra arm på det.

Bananen och Ewald.
Nästa vecka ska vi till Skellefteå.

2 kommentarer:

  1. ...och jag sätter mitt vänstra lillfinger!!!

    SvaraRadera
  2. Anton Ewalds låt är lätt den bästa hittills i tävlingen, och jag hoppas verkligen att du har rätt om att han kommer sopa mattan med de andra!

    SvaraRadera