söndag 4 november 2012

Fibes, Oh Fibes! live på Kafé de luxe

Igår lirade Fibes, Oh Fibes! på Kafé de luxe här i byn. Jag var på plats så klart även om jag inte är något direkt fan. Jag var också mittemmellan två jobbpass så jag kunde ju inte heller gå all in om man säger så. Jag körde varannan folköl.

Vi sprang först på bandet på väg ut från toabåsen uppe på övervåningen. Fibesgrabbarna kom ut från någon slags loge och var på väg ner till spelningen så vi hängde glatt på. I cirka tre sekunder kunde man låtsas att vi ingick i bandet, det var en härlig känsla.

Pa scenen sedan var det fullt ös från första början. Sångaren såg lätt galen ut och hade en obehaglig mustasch, jag fick inga bra vibbar från den mannen. Men publiken verkade gilla honom och efter en lite trevande start hade hans och de övriga bandmedlemmarnas driv smittat av sig till publikhavet.

Bild snodd från helt annan spelning men exakt så där såg han ut, mannen med den otrevliga mustaschen.
Bästa låtarna var "Cerathonia" och "Love Child" för det var de enda jag kände igen.

Betyg: 3 (av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar