lördag 17 november 2012

Alice i mitt hjärta

Igår gick åres happening av stapeln här i min lilla stad. Alice b med band lirade på Kafé de luxe!


Det var väl bara jag och Frida som var riktiga superfans så det var inga som helst svårigheter att placera sig allra längst fram. Med oss hade vi också vår fina vän Thilda som så många andra losers aldrig hört talas om Alice men hon fick glatt ställa sig längst fram hon med.

Jag har ju varit relativt besatt av den här tjejen enda sedan jag först hörde hennes fina låtar på debutplattan som släpptes i vintras. Därför stod man nästan lite nervös där framför scnen och väntade på henne. Som ett riktigt proffs dök hon sedan upp tjugo minuter efter utsatt tid. Utan någon som helst presentation rev hon av "Vi har ingenstans att ta vägen" (eller var det "I den här staden" kanske). Sedan rullade konserten på. Mellan låtarna mumlade hon lite som inte en människa kunde urskilja. Hennes scennärvaro hade kanske en del övrigt att önska men hon väger ju upp det med en musikskatt av sällan skådat slag. Låtar som "Kullaviks hamn" , "Allt för nu" och "Balladen om Brunnsparken" till exempel gjordes sig så vackra live att man nästan fick tårar i ögonen.

Hon spelade också ett par nya låtar vilket ju ger hopp om ett nytt album inom en snar framtid. Efter en ganska kort konset plus ett extranumer tackade hon för sig.

Riktiga kvalitetsbilder blir det med min skruttiga HTC.
Men där var det inte slut på det roliga! Alice hängde kvar på deluxe under kvällen och på en rökpaus ute på verandan haffade vi henne och sa tack för en fin konsert. Hon var urtrevlig och totalt oförstörd av sitt kändisskap. Tydligen pluggar hon någon slags musikvetenskap och extraknäcker på kafé SAMTIDIGT som hon alltså skriver svensk pop av världsklassmått, vilken tjej! Jag tror även jag och Frida lovade att säga upp oss från våra pisskneg och starta fik med Alice i Göteborg. Kanske skulle alkolås införas på kändisträffar.

Hur som helst. Tack Alice för en finfin kväll!

Konserten får 6 (av 5) i betyg!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Har man släppt årets bästa platta får man väl klassas som kändis för fanken!

      Radera