söndag 30 september 2012

The Liptones live på Kafé de luxe

Igår var det ju lördag och då slänger man i sig ett par öl och beger sig till stans finaste krog Kafé de luxe.

Ska-bandet The Liptones stod igår för underhållningen. Ska är alltså en musikgenre som går i en snabb 4/4-takt med en massa baktakt. En hetsig trumpet och en speedad sångare är också obligatoriskt tror jag. Är man lite svag i själen kan nog den här typen av musik utlösa psykoser eller panikattacker. Och det är nog inte helt ovanligt att man efter en hel konsert plötsligt känner ett behov av att skjuta sig själv i huvudet. Jag hade lite den känslan under de sista låtarna. Fram till dess var det dock en relativt behaglig konsertupplevelse om man nu gillar att hoppa upp och ner på ett dansgolv tillsammans med fulla smålänningar i baktakt, och det gör man ju!

Ska som genre är väl relativt vidrig men ska man utsätta sig för det någon timme om året så tror jag att Liptones är ett ganska bra val.

Konserten/gympapasset får 3 (av 5) i betyg.

Efter konserten drack vi mer öl i baren och sen tändes lampan och vi blev tillsagda att gå hem, snopet värre.

Sist men inte minst köpte vi hamburgare på mackedonkan. Bakom mig i kön stod den "gamle" tiokamparen Nicklas Wiberg, jag tror det var han iaf. Han såg lite slirig ut men vem gjorde inte det denna sena timme.

Wiberg som vi är vana att se honom.

1 kommentar:

  1. "Är man lite svag i själen kan nog den här typen av musik utlösa psykoser eller panikattacker. Och det är nog inte helt ovanligt att man efter en hel konsert plötsligt känner ett behov av att skjuta sig själv i huvudet. Jag hade lite den känslan under de sista låtarna"
    .....ha ha ha fy fan va roligt skrivet:) Hela Liptones ÄR en panikattack;)
    Kul läsning---Henke,The Liptones

    SvaraRadera