söndag 11 mars 2012

Melodifestival - Final

Igår var det så äntligen dags för schlagerfinal. Jag såg kalaset hemma hos Frida och vännerna Bryggmästaren, Red Stripe, Miller och nån tysk.

Och vilken final sen! Varenda låt var ju alldeles magnifik. Jag hade ju på förhand Danny som storfavorit, men känner mig ändå nöjd över att skicka iväg Loreen till Baku. Hon utstrålar ju något härligt djuriskt den tjejen. Kanske för att hon är en exakt kopia av djungelboks-Mowgli.

Danny gjorde ett stabilt framträdande och jag är verkligen barnsligt svag för den där ljusshowen som finalen till ära också var upptrissad några notch. Molly Sandén levererade också ett kompetent nummer. Synd för henne att hon hade så många poppiga discohits att fajtas mot med sin skira ballad. Jag tror hon hade fallit Europa i smaken annars. Torsten Flinck har väl egentligen inget att sköta på ett schlagergolv men jag är inte den som är den, tycker folk ska få ställa upp i mellomys utan at dömas. Så säga vad man vill om Torsten men en fin låt har han skrivit fyllot.

Många bra uppträdanden alltså men allra bäst var ändå Helena Paparizou. Herrejävlar vad läckert. Frida tyckte det var lite väl läckert, "dom har ju inga byxor på sig!"



Nej men nu tar väl bloggen en välbehövlig paus från denna schlageryra. Men väl mött i eurovision song contest. Ba kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar