fredag 10 december 2010

Shelby Lynne - Merry Christmas

Jag har aldrig riktigt förstått grejen med Shelby Lynne. Det känns som man borde tycka hon är bra men det är hon ju inte, eller?

Nu har tanten i alla fall släppt en julskiva som enligt aftonbladet är årets bästa i genren. Jag håller väl inte riktigt med även om jag tycker Merry Christmas puttrar på ganska så småmysigt. Julmusik är ju dock lite småmysigt per definition så det var ju inte någon jättebedrift. 

Bäst är Holy Night där Lynnes röst ackompanjeras snyggt med ett svajigt litet stränginstrument, en gitarr kanske, och så en tanig kör på det i refrängerna. Jag gillar även Santa Claus Is Coming To Town och det läckra skivomslaget som påminner om en tid då barn hade lite stil.

Snygg jacka.
Han på aftonbladet som tyckte så bra om Lynnes julskiva påstår också att hennes Tears, Lies And Alibies från tidigare i år är en av årets bästa skivor. Så den kan ni ju lyssna på om ni, i motsats till mig, tycker att Shelby Lynne är något att hänga i julgranen.  

1 kommentar:

  1. Håller absolut med dig, Shelby ska man inte hänga i julgranen.
    Möjligtvis syrran, Allison Moorer och hennes äldre plattor.

    Men jag hänger nog helst av allt Peter Cooper i min gran i år !!!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=3kIaepr9VRw

    SvaraRadera