tisdag 21 november 2017

Ukerapport - The Molde (+ Stockholm!) edition

Moldeäventyret börjar sjunga på sista versen. Så också min energi. Jag har kommit in i en nonchalant lunk på jobbet och fritiden har bjudit på minimal aktivitet tack vare ett ont knä. Jag är officiellt less.

Men låt oss inte deppa ihop fullständigt, jag får ju lön för besväret och lagom till senaste lönen hoppade jag på flyget till Stockholm för en långweekend med mina bästisar (osäkert om de skulle kalla mig det samma). På fredagen jobbade alla (losers!) så jag roade mig på egen hand. Så vad gör en flicka en ledig dag i Stockholm? Hon gör Mall of Scandinavia givetvis! Det var det vackraste varuhus jag någonsin sett. Varför har ingen tagit mig dit förut?

Resten av helgen spenderades med pizzabak, öl, Färgfabriken och spelning. Rätt var det var satt jag åter på flyget tillbaka till Molde. Trots att det gick onödigt fort var det precis den energiboozt jag behövde för att pallra mig igenom de sista veckorna här.

På lördag är det julfest med jobbet. Det ser jag mycket fram emot. Efter festen är det bara dryga veckan kvar till jag reser hem vilket öppnar upp för att bete sig hur odrägligt som helst. Ingen kommer förmodligen minnas någonting ändå för är det något norska arbetarkvinnor gör bra så är det att dricka mycket sprit på kort tid.

På återseende!

Vägen hem från jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar