onsdag 16 januari 2013

Lana Del Rey - "Ride"

Jag har precis nyssens upptäckt storheten i amerikanska sångerskan Lana Del Rey. Hon släppte ju för cirka ett år (!) sedan det kritikerrosade albumet Born To Die och i höstas kom EP'n Paradise. Hon sjunger modern pop med både svärta och gladare toner.

Lana Del Rey heter egentligen Elizabeth Woolridge Grant.
Min favorit är "Ride" som sjungs i en brutal basstämma som man sällan hör från den kvinnliga popeliten. Jag gillar även "Lucky Ones", "Video Games" och "Born To Die". Men "Ride" spelar i en högre liga, lyssna bara.



"Ride" är så bra att den hamnade på min spotifylista över förra årets bästa låtar. Här har ni den om ni "råkat" missa den.

1 kommentar:

  1. Hon är såå bra! Jag bara ryser när jag hör låten "ride"!

    // Lina P

    SvaraRadera