torsdag 18 oktober 2012

Ryan Bingham - Tomorrowland

Efter superdupersuccén Junky Star från 2010 har pojken med gubbrösten nu släppt en ny och efterlängtad skiva.

Ryan på luffen.
Tomorrowland visar Ryan upp en rockigare sida än vad vi är vana vid. På öppningsnumret "Beg For Broken Legs" är det gitarriff till höger och vänster och på "Guess Who's Knocking" blir det grov text och det är ju obehagligt.

"Guess who's knocking on the door? It's me motherfucker I'm knocking on the door."

Moget Ryan.

Jag tycker personligen att denna fjärde Binghamplatta är på tok för rockig men är man lagd åt det lite ruffigare hållet så tror jag säkert man kan uppskatta den här rivigheten. Vad jag har kunnat utläsa av recensioner på nätet så har Binghams nya rockiga stil i alla fall fått tummen upp på de flesta håll.

Men jag gillar ju de akustiska numrena från Junky Star som "The Poet" och så klart den moderna klassikern "The Weary Kind". På Tomorrowland finns inget sånt tyvärr och det var en stor besvikelse.

Några fina låtar tycker jag mig ändå skönja i rockbruset. En favorit är "Flower Bomb" som tuggar på i ett härligt och lugnt tempo. En annan är "Too Deep To Fill" som har ett härligt countrysound över sig.

Tomorrowland får 2,5 (av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar