söndag 19 februari 2012

melodifestival del 3 - Leksand

Igår var det dags för den tredje festivalkvällen. Jag gjorde det ödesdigra misstaget att beskåda det hela med mina föräldrar, världens mest skeptiska människor. Men igår var faktiskt humöret på topp och ovanligt generösa betyg gavs ut. Mamma var dessutom vaken till kl. 21.05. Hon hann alltså se alla bidragen, något som inte skett sedan början av 90-talet.

Kvällens snacks.


Så här tyckte vi. Skalan går mellan 1 och 10.


Jag tycker alltså Molly Sandén var klart bäst. I läcker läderdräkt tog hon fullständigt över scenen, kastade mikrofonstativ och hade sig. Satte dessutom alla noter klockrent. Något man verkligen inte kan säga om övriga bidrag under kvällen. Jag tänker särskilt på grabbarna i Youngblood som inte åstadkom en ren ton. Hur de tog sig till andra chansen är för mig en gåta.

Att Ranelid gick direkt till final är om möjligt en större gåta. Men han har ju något visst denna morot till människa. Och det är ju rätt festligt med människor som vägrar jantelagen.

Jag tyckte Love Generations "Just A Little Bit" var härlig värre men det tyckte tydligen ingen annan.

På det stora hela var det väl en ganska ljummen schlagerkväll. Bara en deltävling kvar nu. Snart ser vi allså ljuset i tunneln. Håll ut.

1 kommentar:

  1. Jag gillade också Love Generation, men det var nog inte så många andra som gjorde det. Blev mest besviken på att Andreas Johnsons låt lät exakt som Suedes "Beautiful ones"!

    /Sandra - Stolpås Gård

    SvaraRadera