fredag 6 januari 2012

årets låtar 2011

Här sitter jag i min lilla småländska våning och sörplar kaffe. Jag är ledig denna trettondag och passar på att summera året med en årets bästa låtar-lista.

2011 var året då jag inte riktigt orkade hänga med i countrysvängen längre. Massa välkända countrymusiker släppte nya album som gick förbi mig fullständigt. Men jag var ju också upptagen med att lyssna på mina favoritartister som ju alla släppte nya album i år. Vissa godbitar från countryeliten har dock fastnat på mina trumhinnor. Och så ett par trallvänliga radiohits. Här är årets 35 bästa låtar. I bokstavsordning, inte rangordning.

Adele - Someone Like You
Alison Krauss & Union Station - Paper Airplane
Anna Ternheim - Walking Aimlessly
Anna Ternheim - Black Light Shines
Annika Ljungberg - Balladen om tusen spänn
Ashton Shepherd - Trying To Go To Church
Blake Shelton - God Gave Me You
Brad Paisley feat. Carrie Underwood - Remind Me
Emmylou Harris - The Road
First Aid Kit - The Lion's Roar
Gillian Welch - Hard Times
Gillian Welch - Tennessee
Gillian Welch - The Way It Will Be
Jack White - You Know That I Know
Jill Johnson - Flirting With Disaster
Jill Johnson - I'm Never Far
Kicki Danielsson - Mina Skor
Lucinda Williams - Copenhagen
Lucinda Williams - Seeing Black
Maggie Björklund - The Anchor Song
Maggie Björklund - Wasteland
Mauro Scocco - Jag saknar oss
Miranda Lambert - Oklahoma Sky
Pistol Annies - Hell On Heels
Ryan Adams - Come Home
Ryan Adams - I Love You But I Don't Know What To Say
Sara Varga - Spring För Livet
Sofia Karlsson - Liljor
Steve Martin And The Steep Canyon Rangers feat. The Dixie Chicks - You
Sugarland - Tonight
Sunny Sweeney - Drink Myself Single
Sunny Sweeney - Fall For Me
Toby Keith - Red Solo Cup
Vince Gill And Rodney Crowell - I Hope You Shed A Million Tears
Zac Brown Band - Colder Weather 

Självklart finns samtliga låtar samlade i en Spotifylista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar