tisdag 5 april 2011

Sweet Emmylou

Se vilken märklig hårfärg.
Tanten med det galet gråa håret är tillbaka. Första singeln från nya plattan som släpps 26 april heter The Road. Den finns på spotify för den som vill lyssna. Det är en ganska svulstig låt med något slags rockkomp i form av hårda trummor och elgitarr, jag tror jag gillart men kan inte riktigt bestämma mig. Sången är dock som vanligt fantastisk.

I väntan på Hard Bargain som det nya albumet ska heta kan vi ju gotta oss i All I Intended To Be från 2008. Ett helt sinnessjukt bra album. Så här ambitiöst skrev jag om det när bloggen begav sig.

Emmylou Harris - All I Intended to Be
Those sad melodies, oh how they comfort me, sweet Emmylou. Ja hon har onekligen en förmåga att skriva sorgliga låtar vilket Joey + Rory också fattat. All I Intended to Be är inte heller något direkt uppåttjack men ibland måste man ju bara bryta ihop innan man kan komma igen. Bästa låtarna är gold (duett med Dolly Parton) och not enough som gärna får spelas på min begravning (om man nu får prata om sånt, peppar peppar - knock on wood).

1 kommentar:

  1. Hej igen, Kerstin!
    Hörrudu, kollar igen din lista på artister och hittar en massa fint, men jag måste få fråga ett par saker..?
    Jag borde kanske ta det för givet, men du har väl hört:
    Tom Russel-Borderland(och en massa annat bra han gjort. Jävlar, vilken konsert jag såg med honom på Södra teatern för några år sedan, bara han och en gitarrist till!)
    Mary Gauthier-Dragqueens in limousines(lyssna på "I drink" och njut...)
    Gretchen Peters-Halcyon(fantastiskt!)

    Du har nog hört allt förut, som sagt, men tänk om inte...

    Ha det bra!

    /Stefan

    SvaraRadera